aktuality    profil    galéria    expedície    kontakt
Treksport  Trekland
 index » aktuality  Sobota 18.05.2024 » 45908
Fontainebleu
02.06.2008 09:15 | 1940x
Leziem už vyše 20 rokov a hádam v najznámejšej boulderingovej oblasti Fontainebleu pri Paríži som ešte nebol.

Chcel som tam ísť už niekoľkokrát, ale vždy z toho zišlo. 25. 4. 2008 ma pozvali do Himalayan Clubu do Londýna na prednášku o Himalájach k ich 80. výročiu založenia. Rozhodol som sa, že pôjdem autom a konečne navštívim aj Fontáč. Bol som veľmi rád, že sa ku mne pridali aj Miška s Paťom, aspoň bude cesta ubiehať lepšie. V piatok 25. 4. sme boli v Londýne. Paťo s Miškou sa venovali prehliadke mesta a ja som prednášal pre pánov horolezcov. Himalayan Club totiž organizoval expedíciu v roku 1953 na Mount Everest, ich členom bol aj Edmund Hillary. Na prednáške sa zúčastnili 3 účastníci danej expedície. V sobotu ráno sme vyrazili smer Paríž a Fontainebleu. V hlavnom meste Francúzska sme sa riadne zasekali a miesto plánovaného príchodu niekedy poobede, sme do Fontáča dorazili až tesne pred zotmením. Stihli sme len obzrieť nejaké rozhádzané vežičky v lese.

Rišo Nyéki, vynikajúci slovenskí boulderista, ktorý bol v tejto oblasti veľakrát, nám odporučil na rozlez oblasť Franchard Isatis. Okolo desiatej ráno sme dorazili na blízke parkovisko. Boli sme správne, parkovalo tu už niekoľko desiatok aút. Pieskovcové vežičky boli nadohľad. Takže konečne Fontáč. K liepaniu hádam nebolo treba ani bouldermatku, pretože skoro pod každým bouldrom niekto bol. Pieskovcové veže sú vysoké niekoľko metrov, okrem samotných stienok sú veľmi zaujímavé výlezy na vrchol. Pohodili sme na zem aj našu bouldermatku a pridali sa k ostatným. V sprievodcovi a rovnako aj na skalách sú označnené lezecké okruhy podľa náročnosti. My sme si vybrali druhý najľahší červený okruh. Počasie nám prialo, svietilo slnko. Domáci nám vraveli, že to je hádam prvý pekný víkend v tomto roku. Za celý deň sa nám podarilo vyliezť okolo 20-25 liepakov v stupni obtiažnosti 4b – 5c. Lezenie vo Fontáči je škola bouldrovania, pretože aj v 5b dostane niekedy človek riadne na frak a musí dať niekoľko pokusov. Večer sme mali riadne dorasované prsty z miestami ostrej skaly.

Na druhý deň sme skoro ráno vyrazili domov. Vo Fontáči sme strávili síce len jeden deň, ale ozaj to stálo za to. Pekné spomienky na vynikajúce lezenie nás sme určite znova pritiahnu.